501-595-758 biuro@gutowska.pl

14 listopada 2016 roku odbędzie się bezpłatne szkolenie online (webinarium) dotyczące Jednolitego Pliku Kontrolnego. Zachęcamy przedsiębiorców do zapisania się na to bezpłatne szkolenie.

Jednolity Plik Kontrolny (JPK) funkcjonuje w polskim systemie podatkowym od 1 lipca 2016 roku. Od tego dnia duże firmy muszą prowadzić swoje ewidencje zakupu i sprzedaży oraz przekazywać je administracji podatkowej w postaci Jednolitego Pliku Kontrolnego. Firmy z sektora MŚP dostały nieco więcej czasu na dostosowanie do nowych przepisów. Jednak od 1 stycznia 2017 roku obowiązek ten spadnie także na małe i średnie przedsiębiorstwa (do 9 osób zatrudnionych i do 2 mln euro dochodów), a od 1 stycznia 2018 obowiązkowemu ewidencjonowaniu zakupów i sprzedaży VAT w postaci Jednolitego Pliku Kontrolnego podlegać będą również mikroprzedsiębiorstwa.

Enova365 zaprasza do wzięcia udziału w bezpłatnym szkoleniu online (webinarium): Jednolity Plik Kontrolny w MSP – najważniejsze aspekty prawne i technologiczne.  Szkolenie przeznaczone jest głównie dla właścicieli małych, średnich i mikrofirm, księgowych, dyrektorów finansowych, osób odpowiedzialnych za kwestie techniczne w firmach.

Program webinarium

 

  1. Cel wdrożenia JPK
  2. Regulacje krajowe dotyczące wdrożenia JPK_VAT – Ordynacja Podatkowa, rozporządzenia.
  3. Kryteria dotyczące podziału na dużego, średniego, małego i mikro-przedsiębiorcę zgodnie z ustawą o swobodzie działalności gospodarczej wpływające na termin obowiązku wdrożenia JPK_VAT.
  4. Struktura JPK_VAT – jak sprawdzić zgodność danych z deklaracją VAT.
  5. Zmiany w strukturze  JPK_VAT na rok 2017 versus zmiany w deklaracji VAT od 2017 r.
  6. Wyjaśnienia Ministerstwa Finansów w zakresie JPK_VAT.
  7. Czym technicznie jest Jednolity Plik Kontrolny, czyli czy Księgowy może sam przygotować pliki JPK.
  8. Co może być źródłem danych dla JPK i jakie niesie to wyzwania dla firm.
  9. Jak sprawdzić, czy przygotowane dane dla JPK są kompletne i poprawne.
  10. Odpowiedzi na pytania uczestników webinarium.

Prelegentami będą Barbara Dąbrowska (absolwentka studiów MBA UW, studiów podyplomowych Akademii Spółek w SGH i menadżerskich studiów podyplomowych dla Kadry Nowoczesnej Gospodarki – Zarządzanie Kompetencjami na Wydziale Zarządzania UW) oraz Jadwiga Wojtas (menadżer, odpowiada za rozwój programu enova365 między innymi w aspekcie jego dostosowania do zmian prawnych).

Zapisz się na bezpłatne szkolenie [tutaj]

Źródło: www.enova.pl